+48 665 312 958
fundacja@atalaya.pl

O nas

Fundacja Atalaya powstała pod koniec 2014 roku. Naszą misją jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do realizacji potrzeb rozwojowych młodzieży, dorosłych i dzieci – przede wszystkim pozostających w systemie pieczy zastępczej.

Działamy w obszarze edukacji, wspierając uczestników naszych działań w projektowaniu i realizowaniu własnej ścieżki rozwoju. Programy edukacyjne i rozwojowe tworzymy w oparciu o potrzeby uczestników, upowszechniając innowacyjne metody nauczania, aktywne podejście do edukacji oraz odpowiedzialność za własny rozwój.

Działania kierujemy w szczególności do wychowanków pieczy zastępczej i ich otoczenia (wychowawców, rodziców, opiekunów prawnych).

Realizujemy także ogólnodostępne projekty rozwojowo-edukacyjne w Polsce i na świecie, wspierając ideę edukacji alternatywnej oraz upowszechniając innowacyjne metody nauczania. Obecnie w toku: „Mała Akademia Innowacji”, „VIA-ME: Values In Action – Methods Exchange”, „projekt dla młodzieży MOST”.

Projekty dla dzieci i młodzieży mają na celu przede wszystkim wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz wsparcie w procesie usamodzielniania.

Wszystkie nasze projekty łączą rozwój emocjonalny z doskonaleniem umiejętności społecznych i poznawczych.

Pracujemy w duchu Porozumienia Bez Przemocy, sięgając po wiele różnych metod rozwojowych, w zależności od potrzeb. Lubimy łączyć podejścia i nieustannie poznawać nowe sposoby pracy.

Fundacja cały czas się rozwija, dołączają nowi ludzie, którzy wnoszą nowe kompetencje i perspektywy. Obserwujemy rzeczywistość i staramy się odpowiadać na jej potrzeby. Słuchamy różnych punktów widzenia. Jesteśmy dla tych, którzy są otwarci na zmianę i rozwój.

Dołącz do nas

facebook


Nasz statut

Jesteśmy członkiem:

kds

logo_Federacja-MAZOWIA

Pobierz nasze logo

logotyp - podstawowy_RGB_do internetu_pionPobierz nasze logo w różnych formatach (PNG, JPG, PDF) i księgę znaku.


Nasz zespół tworzą i współpracują z nami:

Anna Ejme

prezeska Fundacji, psycholog, coach, trener i facylitator procesu grupowego z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu działań rozwojowych i warsztatów z zakresu umiejętności psychospołecznych. Z poczuciem humoru i właściwym dla siebie dystansem, współtworzy z całym zespołem organizację opartą na zaufaniu, osobistym zaangażowaniu i wolności.

Ania Brymora

koordynator projektów, specjalista ds. promocji, animatorka i trenerka, studentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim i trener języka angielskiego. Pracuje nad wdrożeniem własnego doświadczenia z amerykańskich programów nauczania w polskim szkolnictwie. Wulkan pozytywnej energii.

 

Marzena Stopa

wiceprezeska Fundacji, psycholog, trener, koordynator projektów. Ukończyła psychologię na SWPS oraz Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty z zakresu umiejętności społecznych, m.in. asertywności, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W szczególności interesuje ją praca z młodzieżą, a także projekty coachingowe dla dorosłych.

 

Marta Marczak

koordynatorka projektów, specjalista ds. rekrutacji. Absolwentka AGH w Krakowie, która zakochała się w Warszawie i tutaj odnalazła swoją drogę życiową, rozpoczynając przygodę z organizacjami pozarządowymi. Zaangażowana w działania skierowane w szczególności do dzieci i młodzieży, ale chce również współtworzyć warsztaty dla dorosłych.


Paulina Jędrzejewska

członkini rady Fundacji, doświadczona trenerka, coach grupowy, ukończyła Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP, socjolożka i antropolożka kultury, aktywistka społeczna. Od 2010 roku prezeska warszawskiej Fundacji Culture Shock, której największe kompetencje skupiają się w dziedzinach związanych z kulturą.

 

Anna Grygalewicz

Specjalista ds.komunikacji, absolwentka kierunku Psychology in English na SWPS. Fundację ceni za brak nudy i monotonii oraz za otwartość na innowacje. Posiada lekką obsesję na punkcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, bezczelnie wprasza się na wszystkie wydarzenia, które mają w nazwie CSR. Po godzinach lubi oglądać angielską piłkę nożną, strzelać z broni palnej i słuchać hip-hopu.

Paulina Woźniak

Studentka psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od lipca 2017 związana z Fundacją, gdzie współtworzy i prowadzi zajęcia skierowane do dzieci oraz angażuje się w inne projekty. Chciałaby pogłębiać swoją wiedzę na temat prowadzenia warsztatów z młodzieżą i dorosłymi. Interesuje ją psychologia społeczna oraz międzykulturowa. W wolnych chwilach lubi oglądać mecze piłki nożnej, biegać oraz czytać obyczajową literaturę zagraniczną.

Vesna Lorenc

certyfikowany coach grupowy i trener międzykulturowy. Prowadzi sesje i warsztaty rozwojowe w języku polskim i angielskim z zespołami wielokulturowymi, organizacjami NGO, środowiskami kobiecymi i klientami indywidualnymi. Ze względu na pochodzenie i doświadczenia zawodowe, pasjonuje ją praca z różnorodnością i tożsamością. Specjalizuje się w pracy nad samoświadomością jednostki, pewnością siebie oraz spójnością wewnętrzną.


Anna Łoboda

nauczyciel dyplomowany, trener dramy, pedagog, katecheta. Prowadzi grupę teatralną PRETEKST oraz warsztaty rozwojowe metodami dramy i bibliodramy w kraju i za granicą. Ukończyła APS w Warszawie, studia z zakresu pedagogiki terapeutycznej, a także podyplomowe Profilaktyka i terapia problemów wychowawczych-pomoc dziecku i rodzinie. Cały czas rozwija swój warsztat, ucząc się m.in. w Polskim Instytucie Psychodramy.

Agata Wiatrowska

facylitator metody HAE, certyfikowany coach i trener, właścicielka ośrodka HorseSense, dyrektor międzynarodowego stowarzyszenia EAHAE. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Od 10 lat prowadzi programy rozwojowe z końmi, a także szkołę facylitatorów metody. Współtworzy i prowadzi projekty rozwoju przywództwa, przedsiębiorczości, aktywności zawodowej w całej Polsce i na świecie. Jest współautorką książki “Menedżer uczy się od koni”.

Katarzyna Lewiecka-Kusio

Certyfikowany coach, trener komunikacji opartej na empatii, miłośniczka ceramiki. Z dorosłymi i młodzieżą prowadzi coachingi i warsztaty rozwojowe, z dziećmi warsztaty ceramiczne. Dąży do tego, aby w pracy z nią dzieci i dorośli uczyli się akceptacji dla swoich pomysłów i śmiałego ich realizowania, zaufania do własnej intuicji i czerpania energii z niepowodzeń.

Andrzej Araszkiewicz

Absolwent Uniwersyteckiego Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego na UW, trener, popularyzator edukacji demokratycznej i alternatywnej; w latach 2013-2016 współprowadził jedną z pierwszych wolnych szkół w Polsce. Podczas warsztatów dzieli się wiedzą i kompetencjami z dziedziny antypedagogiki, wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju ogólnym oraz samokształcenia (self-directed learning).


Dorota Krasnodębska-Wnorowska

Konsultant strategiczny, trener innowacji, certyfikowany coach - absolwentka TROP oraz Szkoły Treningu Interpersonalnego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, praktyk metody Design Thinking, współautorka metody Prowokacji Strategicznych. Wspiera coachingowo osoby indywidualne oraz biznes, pracując z wykorzystaniem ich mocnych stron i potencjału kreatywnego. Wspiera procesy strategiczne i innowacji w organizacjach.

Ewa Cieniak

Trenerka, absolwentka Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w INTRZE, Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Krakowie oraz wydziału grafiki warsztatowej na EAS. Pracowała jako kreatywna w agencjach reklamowych. Największą radość sprawiało jej wówczas tworzenie kampanii społecznych. Jest matką PAJACYKA - dla PAH. Od 4 lat realizuje treningi, coachingi i warsztaty z dużą dawką kreatywności. Do swoich projektów zaprasza twórców. Lubi wyzwania.

Agata Lamparska

psycholożka, trenerka umiejętności miękkich i coach - absolwentka Wydziału Psychologii UW, Szkoły Profesjonalnego Coachingu oraz Szkoły Coachingu Zespołowego NOVO. Pracuje z zespołami w NGO i biznesie nad budowaniem zaufania i radzeniem sobie z konfliktem oraz indywidualnie nad wzmacnianiem pewności siebie i poszukiwaniem ścieżki kariery. W pracy i w życiu najważniejsze są dla niej uważność na potrzeby, akceptacja oraz relacja, która staje się inkubatorem zmiany.