+48 665 312 958
fundacja@atalaya.pl

O nas

Fundacja Atalaya powstała pod koniec 2014 roku. Naszą misją jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do realizacji potrzeb rozwojowych młodzieży, dorosłych i dzieci – przede wszystkim pozostających w systemie pieczy zastępczej.

Działamy w obszarze edukacji, wspierając uczestników naszych działań w projektowaniu i realizowaniu własnej ścieżki rozwoju. Programy edukacyjne i rozwojowe tworzymy w oparciu o potrzeby uczestników, upowszechniając innowacyjne metody nauczania, aktywne podejście do edukacji oraz odpowiedzialność za własny rozwój.

Działania kierujemy w szczególności do wychowanków pieczy zastępczej i ich otoczenia (wychowawców, rodziców, opiekunów prawnych).

Realizujemy także ogólnodostępne projekty rozwojowo-edukacyjne w Polsce i na świecie, wspierając ideę edukacji alternatywnej oraz upowszechniając innowacyjne metody nauczania. Obecnie w toku: „Mała Akademia Innowacji”, „VIA-ME: Values In Action – Methods Exchange”, „projekt dla młodzieży MOST”.

Projekty dla dzieci i młodzieży mają na celu przede wszystkim wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz wsparcie w procesie usamodzielniania.

Wszystkie nasze projekty łączą rozwój emocjonalny z doskonaleniem umiejętności społecznych i poznawczych.

Pracujemy w duchu Porozumienia Bez Przemocy, sięgając po wiele różnych metod rozwojowych, w zależności od potrzeb. Lubimy łączyć podejścia i nieustannie poznawać nowe sposoby pracy.

Fundacja cały czas się rozwija, dołączają nowi ludzie, którzy wnoszą nowe kompetencje i perspektywy. Obserwujemy rzeczywistość i staramy się odpowiadać na jej potrzeby. Słuchamy różnych punktów widzenia. Jesteśmy dla tych, którzy są otwarci na zmianę i rozwój.

Dołącz do nas

facebook


Nasz statut

Jesteśmy członkiem:

kds

logo_Federacja-MAZOWIA

Pobierz nasze logo

logotyp - podstawowy_RGB_do internetu_pionPobierz nasze logo w różnych formatach (PNG, JPG, PDF) i księgę znaku.


Nasz zespół tworzą i współpracują z nami:

Anna Ejme

prezeska Fundacji, psycholog, coach, trener i facylitator procesu grupowego z ponad 12-letnim doświadczeniem w prowadzeniu działań rozwojowych i warsztatów z zakresu umiejętności psychospołecznych. Z poczuciem humoru i właściwym dla siebie dystansem, współtworzy z całym zespołem organizację opartą na zaufaniu, osobistym zaangażowaniu i wolności.

Ania Brymora

koordynator projektów, specjalista ds. promocji, animatorka i trenerka, studentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim i trener języka angielskiego. Pracuje nad wdrożeniem własnego doświadczenia z amerykańskich programów nauczania w polskim szkolnictwie. Wulkan pozytywnej energii.

 

Marzena Stopa

wiceprezeska Fundacji, psycholog, trener, koordynator projektów. Ukończyła psychologię na SWPS oraz Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty z zakresu umiejętności społecznych, m.in. asertywności, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W szczególności interesuje ją praca z młodzieżą, a także projekty coachingowe dla dorosłych.

 

Paulina Jędrzejewska

członkini rady Fundacji, doświadczona trenerka, coach grupowy, ukończyła Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP, socjolożka i antropolożka kultury, aktywistka społeczna. Od 2010 roku prezeska warszawskiej Fundacji Culture Shock, której największe kompetencje skupiają się w dziedzinach związanych z kulturą.


Vesna Lorenc

certyfikowany coach grupowy i trener międzykulturowy. Prowadzi sesje i warsztaty rozwojowe w języku polskim i angielskim z zespołami wielokulturowymi, organizacjami NGO, środowiskami kobiecymi i klientami indywidualnymi. Ze względu na pochodzenie i doświadczenia zawodowe, pasjonuje ją praca z różnorodnością i tożsamością. Specjalizuje się w pracy nad samoświadomością jednostki, pewnością siebie oraz spójnością wewnętrzną.

Beata Szostakowska

dyplomowany coach i pasjonatka pomagania, wolontariuszka w Fundacji. W pracy i życiu ważne są dla niej szczerość, szacunek i zaangażowanie. Wiedza i doświadczenia zdobyte podczas pracy w dziale HR w korporacji, wolontariatów w organizacjach pozarządowych oraz wychowywania trójki dzieci są kapitałem, z którego czerpie i którym chętnie się dzieli. Mistrzyni organizacji i optymalizacji, dbająca o detale i wysoką jakość. Fanka zdrowego stylu życia.

Paulina Woźniak

studentka psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od lipca 2017 związana z Fundacją, gdzie współtworzy i prowadzi zajęcia skierowane do dzieci oraz angażuje się w inne projekty. Chciałaby pogłębiać swoją wiedzę na temat prowadzenia warsztatów z młodzieżą i dorosłymi. Interesuje ją psychologia społeczna oraz międzykulturowa. W wolnych chwilach lubi oglądać mecze piłki nożnej, biegać oraz czytać obyczajową literaturę zagraniczną.

Anna Grygalewicz

specjalista ds. komunikacji, absolwentka kierunku Psychology in English na SWPS. Fundację ceni za brak nudy i monotonii oraz za otwartość na innowacje. Posiada lekką obsesję na punkcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, bezczelnie wprasza się na wszystkie wydarzenia, które mają w nazwie CSR. Po godzinach lubi oglądać angielską piłkę nożną, strzelać z broni palnej i słuchać hip-hopu.


Anna Łoboda

nauczyciel dyplomowany, trener dramy, pedagog, katecheta. Prowadzi grupę teatralną PRETEKST oraz warsztaty rozwojowe metodami dramy i bibliodramy w kraju i za granicą. Ukończyła APS w Warszawie, studia z zakresu pedagogiki terapeutycznej, a także podyplomowe Profilaktyka i terapia problemów wychowawczych-pomoc dziecku i rodzinie. Cały czas rozwija swój warsztat, ucząc się m.in. w Polskim Instytucie Psychodramy.

Agata Wiatrowska

facylitator metody HAE, certyfikowany coach i trener, właścicielka ośrodka HorseSense, dyrektor międzynarodowego stowarzyszenia EAHAE. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Od 10 lat prowadzi programy rozwojowe z końmi, a także szkołę facylitatorów metody. Współtworzy i prowadzi projekty rozwoju przywództwa, przedsiębiorczości, aktywności zawodowej w całej Polsce i na świecie. Jest współautorką książki “Menedżer uczy się od koni”.

Katarzyna Lewiecka-Kusio

certyfikowany coach, trener komunikacji opartej na empatii, miłośniczka ceramiki. Z dorosłymi i młodzieżą prowadzi coachingi i warsztaty rozwojowe, z dziećmi warsztaty ceramiczne. Dąży do tego, aby w pracy z nią dzieci i dorośli uczyli się akceptacji dla swoich pomysłów i śmiałego ich realizowania, zaufania do własnej intuicji i czerpania energii z niepowodzeń.

Marta Marczak

koordynatorka projektów, specjalista ds. rekrutacji. Absolwentka AGH w Krakowie, która zakochała się w Warszawie i tutaj odnalazła swoją drogę życiową, rozpoczynając przygodę z organizacjami pozarządowymi. Zaangażowana w działania skierowane w szczególności do dzieci i młodzieży, ale chce również współtworzyć warsztaty dla dorosłych.


Nina Kilińska-Chłystek

Psycholog, pedagog animator, trener (Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego w INTRZE). Zafascynowana relacjami międzyludzkimi i pracą z różnymi grupami. Pracuje z dziećmi, studentami, rodzicami i opiekunami. Rozwija umiejętności komunikacyjne oparte na wzajemnym szacunku i empatii. Zakochana w naszym Bałtyku i pustych plażach, obłędnie zachłanna na włoską kuchnie i na wyjazdy z dala od zgiełku – blisko natury.

Magdalena Puczko

Trenerka w Małej Akademii Innowacji dedykowanej wychowankom Domu Dziecka im. Korczaka. Doktor nauk biologicznych, badania naukowe prowadziła nad najpiękniejszą z rzek - Wisłą. Uczestniczka wypraw polarnych, gdzie badała pingwiny, prowadziła monitoring ssaków morskich. Autorka, współrealizatorka filmów przyrodniczych. Bierze udział w dużych projektach edukacyjnych. Odkąd pamięta wymyśla i prowadzi warsztaty dla dzieci, inspirację czerpiąc z przyrody, zwracając uwagę na emocje i relacje interpersonalne.

Ewa Cieniak

Trenerka, absolwentka Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w INTRZE, Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Krakowie oraz wydziału grafiki warsztatowej na EAS. Pracowała jako kreatywna w agencjach reklamowych. Największą radość sprawiało jej wówczas tworzenie kampanii społecznych. Jest matką PAJACYKA - dla PAH. Od 4 lat realizuje treningi, coachingi i warsztaty z dużą dawką kreatywności. Do swoich projektów zaprasza twórców. Lubi wyzwania.

Agata Lamparska

psycholożka, trenerka umiejętności miękkich i coach - absolwentka Wydziału Psychologii UW, Szkoły Profesjonalnego Coachingu oraz Szkoły Coachingu Zespołowego NOVO. Pracuje z zespołami w NGO i biznesie nad budowaniem zaufania i radzeniem sobie z konfliktem oraz indywidualnie nad wzmacnianiem pewności siebie i poszukiwaniem ścieżki kariery. W pracy i w życiu najważniejsze są dla niej uważność na potrzeby, akceptacja oraz relacja, która staje się inkubatorem zmiany.


Andrzej Araszkiewicz

Członek Rady Fundacji, absolwent Uniwersyteckiego Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego na UW, trener, popularyzator edukacji demokratycznej i alternatywnej; w latach 2013-2016 współprowadził jedną z pierwszych wolnych szkół w Polsce. Podczas warsztatów dzieli się wiedzą i kompetencjami z dziedziny antypedagogiki, wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju ogólnym oraz samokształcenia (self-directed learning).

Dorota Krasnodębska-Wnorowska

Konsultant strategiczny, trener innowacji, certyfikowany coach - absolwentka TROP oraz Szkoły Treningu Interpersonalnego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, praktyk metody Design Thinking, współautorka metody Prowokacji Strategicznych. Wspiera coachingowo osoby indywidualne oraz biznes, pracując z wykorzystaniem ich mocnych stron i potencjału kreatywnego. Wspiera procesy strategiczne i innowacji w organizacjach.