+48 665 312 958
fundacja@atalaya.pl

O nas


Fundacja Atalaya powstała pod koniec 2014 roku. Działamy przede wszystkim w obszarze edukacji wspierając osoby dorosłe, młodzież i dzieci w projektowaniu i realizowaniu własnej ścieżki rozwoju, zgodnie z naszą misją rozwoju przez całe życie. Programy edukacyjne i rozwojowe tworzymy w oparciu o potrzeby uczestników, upowszechniając innowacyjne metody nauczania, aktywne podejście do edukacji oraz odpowiedzialność za własny rozwój.

Swoje działania kierujemy w szczególności do placówek opiekuńczo-wychowawczych, organizacji pozarządowych, a także aktywnych mieszkańców Warszawy.

Realizujemy wyjazdy i programy edukacyjno-rozwojowe zarówno dla dzieci, jak i dla kadr domów dziecka, takie jak: „Educoaching – NVC w działaniu”, „W kontakcie”, „Wola na wakacje”, „Empatia w Edukacji”, „Trampolina” czy „Przedsiębiorcza podróż”. Organizujemy również akcje fundraisingowe na rzecz wychowanków, dzięki którym możliwe staje się świętowanie Mikołajek podczas wyjazdu zimowego (Wernisaż fotografii “Zostań Mikołajem”) lub podczas wakacji (akcja „Wola na wakacje”). Projekty dla dzieci i młodzieży mają na celu przede wszystkim wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz wsparcie w procesie usamodzielniania.

Nasze projekty skierowane są również do członków organizacji pozarządowych. W tym obszarze za główne cele stawiamy sobie wzrost efektywności pracy, profesjonalizację oraz upowszechnienie idei ciągłego rozwoju poprzez transfer dobrych praktyk z biznesu na organizacje trzeciego sektora. Prowadzimy m.in. szkolenia z „Promocji w sieci dla NGO”, „Standardów koordynacji projektów”, a także cykle coachingowe – „Coaching dla liderów NGO”.

Realizujemy także ogólnodostępne projekty rozwojowo-edukacyjne w Polsce i na świecie, wspierając ideę edukacji alternatywnej oraz upowszechniając innowacyjne metody nauczania: „Mała Akademia Innowacji”, „VIA-ME: Values In Action – Methods Exchange”. Uruchamiamy również „Szkołę Projektowania Rozwoju”, której program nakierowany jest na wzrost wiedzy, doświadczenia i umiejętności umożliwiających samodzielne planowanie i prowadzenie projektów rozwojowych. Idea zrodziła się z doświadczeń w wielu programach rozwojowych i potrzeby wykraczania poza różne role – trenera, coacha, facylitatora, mentora, menedżera, lidera, animatora. Szkoła rusza w październiku tego roku.

Wszystkie nasze projekty łączą rozwój emocjonalny z doskonaleniem umiejętności społecznych i poznawczych.

Fundacja cały czas się rozwija, dołączają nowi ludzie, którzy wnoszą nowe kompetencje i perspektywy. Obserwujemy rzeczywistość i staramy się odpowiadać na jej potrzeby. Słuchamy różnych punktów widzenia. Jesteśmy dla tych, którzy są otwarci na zmianę i rozwój.

Dołącz do nas

facebook


Nasz statut

Jesteśmy członkiem:

kds

logo_Federacja-MAZOWIA

Pobierz nasze logo

logotyp - podstawowy_RGB_do internetu_pionPobierz nasze logo w różnych formatach (PNG, JPG, PDF) i wersjach (poziome, pionowe, czarne lub transparentne tło), a także księgę znaku.


Nasz zespół tworzą i współpracują z nami:

Anna Ejme

prezeska Fundacji, psycholog, coach, trener i facylitator procesu grupowego z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu działań rozwojowych i warsztatów z zakresu umiejętności psychospołecznych. Z poczuciem humoru i właściwym dla siebie dystansem, współtworzy z całym zespołem organizację opartą na zaufaniu, osobistym zaangażowaniu i wolności.

Ania Brymora

koordynator projektów, specjalista ds. promocji, animatorka i trenerka, studentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim i trener języka angielskiego. Pracuje nad wdrożeniem własnego doświadczenia z amerykańskich programów nauczania w polskim szkolnictwie. Wulkan pozytywnej energii.

 

Marzena Stopa

wiceprezeska Fundacji, psycholog, trener, koordynator projektów. Ukończyła psychologię na SWPS oraz Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty z zakresu umiejętności społecznych, m.in. asertywności, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W szczególności interesuje ją praca z młodzieżą, a także projekty coachingowe dla dorosłych.

 

Marta Marczak

koordynatorka projektów, specjalista ds. rekrutacji. Absolwentka AGH w Krakowie, która zakochała się w Warszawie i tutaj odnalazła swoją drogę życiową, rozpoczynając przygodę z organizacjami pozarządowymi. Zaangażowana w działania skierowane w szczególności do dzieci i młodzieży, ale chce również współtworzyć warsztaty dla dorosłych.


Paulina Jędrzejewska

członkini rady Fundacji, doświadczona trenerka, coach grupowy, ukończyła Studium Coachingu Grupowego w Szkole TROP, socjolożka i antropolożka kultury, aktywistka społeczna. Od 2010 roku prezeska warszawskiej Fundacji Culture Shock, której największe kompetencje skupiają się w dziedzinach związanych z kulturą.

 

Anna Grygalewicz

Specjalista ds.komunikacji, absolwentka kierunku Psychology in English na SWPS. Fundację ceni za brak nudy i monotonii oraz za otwartość na innowacje. Posiada lekką obsesję na punkcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, bezczelnie wprasza się na wszystkie wydarzenia, które mają w nazwie CSR. Po godzinach lubi oglądać angielską piłkę nożną, strzelać z broni palnej i słuchać hip-hopu.

Paulina Woźniak

Studentka psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od lipca 2017 związana z Fundacją, gdzie współtworzy i prowadzi zajęcia skierowane do dzieci oraz angażuje się w inne projekty. Chciałaby pogłębiać swoją wiedzę na temat prowadzenia warsztatów z młodzieżą i dorosłymi. Interesuje ją psychologia społeczna oraz międzykulturowa. W wolnych chwilach lubi oglądać mecze piłki nożnej, biegać oraz czytać obyczajową literaturę zagraniczną.

Witek Homka

Pasjonat salsy i innych tańców afrokubańskich. Od czterech lat na ścieżce rozwoju osobistego. Do fundacji dołączył w sierpniu 2017 i zaczął współtworzyć projekty dla dzieci. W przyszłości chciałby stworzyć warsztaty, które poprzez taniec rozwijałyby u uczestników świadomość emocji.


Vesna Lorenc

certyfikowany coach grupowy i trener międzykulturowy. Prowadzi sesje i warsztaty rozwojowe w języku polskim i angielskim z zespołami wielokulturowymi, organizacjami NGO, środowiskami kobiecymi i klientami indywidualnymi. Ze względu na pochodzenie i doświadczenia zawodowe, pasjonuje ją praca z różnorodnością i tożsamością. Specjalizuje się w pracy nad samoświadomością jednostki, pewnością siebie oraz spójnością wewnętrzną.

Anna Łoboda

nauczyciel dyplomowany, trener dramy, pedagog, katecheta. Prowadzi grupę teatralną PRETEKST oraz warsztaty rozwojowe metodami dramy i bibliodramy w kraju i za granicą. Ukończyła APS w Warszawie, studia z zakresu pedagogiki terapeutycznej, a także podyplomowe Profilaktyka i terapia problemów wychowawczych-pomoc dziecku i rodzinie. Cały czas rozwija swój warsztat, ucząc się m.in. w Polskim Instytucie Psychodramy.

Agata Wiatrowska

facylitator metody HAE, certyfikowany coach i trener, właścicielka ośrodka HorseSense, dyrektor międzynarodowego stowarzyszenia EAHAE. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Od 10 lat prowadzi programy rozwojowe z końmi, a także szkołę facylitatorów metody. Współtworzy i prowadzi projekty rozwoju przywództwa, przedsiębiorczości, aktywności zawodowej w całej Polsce i na świecie. Jest współautorką książki “Menedżer uczy się od koni”.

Katarzyna Lewiecka-Kusio

Certyfikowany coach, trener komunikacji opartej na empatii, miłośniczka ceramiki. Z dorosłymi i młodzieżą prowadzi coachingi i warsztaty rozwojowe, z dziećmi warsztaty ceramiczne. Dąży do tego, aby w pracy z nią dzieci i dorośli uczyli się akceptacji dla swoich pomysłów i śmiałego ich realizowania, zaufania do własnej intuicji i czerpania energii z niepowodzeń.


Andrzej Araszkiewicz

Absolwent Uniwersyteckiego Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego na UW, trener, popularyzator edukacji demokratycznej i alternatywnej; w latach 2013-2016 współprowadził jedną z pierwszych wolnych szkół w Polsce. Podczas warsztatów dzieli się wiedzą i kompetencjami z dziedziny antypedagogiki, wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju ogólnym, przemocy i konfliktów między dorosłymi a dziećmi oraz samokształcenia (self-directed learning).

Dorota Krasnodębska-Wnorowska

Konsultant strategiczny, trener innowacji, certyfikowany coach - absolwentka TROP oraz Szkoły Treningu Interpersonalnego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, praktyk metudy Design Thinking, współautorka metody Prowokacji Strategicznych. Wspiera coachingowo osoby indywidualne oraz biznes, pracując z wykorzystaniem ich mocnych stron i potencjału kreatywnego. wspiera procesy strategiczne i innowacji w organizacjach. Wykorzystuje metodologię Design Thinking, polegającą na wspólnej pracy z klientem, tzw.co-creation, w generowaniu rozwiązań.

Ewa Cieniak

Trenerka, absolwentka Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w INTRZE, Szkoły Profesjonalnego Coachingu w Krakowie oraz wydziału grafiki warsztatowej na EAS. Pracowała jako kreatywna w agencjach reklamowych. Największą radość sprawiało jej wówczas tworzenie kampanii społecznych. Jest matką PAJACYKA - dla PAH. Od 4 lat realizuje treningi, coachingi i warsztaty z dużą dawką kreatywności. Do swoich projektów zaprasza twórców. Lubi wyzwania.