+48 665 312 958
fundacja@atalaya.pl
  • Głównym założeniem programu jest interdyscyplinarny i wszechstronny rozwój dzieci w obszarze kultury, z wykorzystaniem innowacyjnych i aktywnych metod nauczania.

    W projekcie, w obszarze każdej z ośmiu inteligencji wyróżnionych przez prof. Gardnera, zaprojektowane zostaną poszczególne Spotkania z kulturą, które w szczególności rozwijać będą dany rodzaj inteligencji.

    I tak, np. podczas Spotkania rozwijającego inteligencję językową, dzieci udadzą się na wycieczkę do teatru, poprzedzoną warsztatem edukacyjnym z elementami dramy brytyjskiej, na którym trenerzy wprowadzą dzieci w aktywny sposób w zagadnienia wystawianej sztuki, omówią z dziećmi cele wycieczki i przygotują do wyjścia do teatru. Po obejrzeniu sztuki, dzieci wspólnie podsumowują wydarzenie z trenerami, omawiają wnioski i wrażenia.

    Zapytaj o ofertę


    Analogicznie, w kolejnych Spotkaniach z kulturą, poświęconych rozwojowi innych rodzajów inteligencji, zostanie opracowany odpowiedni warsztat poprzedzający wyjście wraz z materiałami edukacyjnymi dla dzieci do wykorzystania w trakcie wycieczki np. podczas Spotkania z kulturą rozwijającego inteligencję przyrodniczą, dzieci wezmą udział w questingu po Łazienkach Królewskich i w aktywny sposób poznają całe miejsce, ucząc się przy okazji wybranych zagadnień przyrodniczych, natomiast podczas Spotkania rozwijającego inteligencję intrapersonalną (wewnętrzną), dzieci będą uczyły się nazywania swoich wrażeń, emocji i przeżyć związanych z obejrzanym filmem, będą odnajdywać analogie do życia i rozwijać wrażliwość wewnętrzną podczas warsztatów medialnych.

    Plan spotkań z kulturą w oparciu o teorię inteligencji wielorakiej Gardnera: