Nasza misja
Fundacja Atalaya, przy której działa CUMA, powstała pod koniec 2014 roku. Naszą misją jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do realizacji potrzeb rozwojowych młodzieży – przede wszystkim pozostającej w systemie pieczy zastępczej.
Co i jak robimy?
Działania Fundacji Atalaya mają na celu wsparcie młodej osoby z pieczy zastępczej (domu dziecka czy rodziny zastępczej) w wejściu w samodzielną dorosłość. Pracujemy głównie z młodzieżą w wieku 14-25 lat tworząc z nimi indywidualne plany rozwoju i wspierając ich w realizowaniu postawionych celów edukacyjnych, zawodowych czy relacyjnych. Powołane Centrum Usamodzielnienia Młodzieży Atalaya (CUMA) jest odpowiedzią na potrzebę młodzieży nawiązania stabilnej, określonej w czasie relacji (“zacumowanie”), służącej zbudowaniu zasobów do podjęcia samodzielnego i niezależnego dorosłego życia (“wypłynięcie na szerokie wody”).
W każdym tygodniu fundację odwiedza cudowna grupa młodych osób chętnych do uczestniczenia w warsztatach, korepetycjach, konsultacjach, terapii indywidualnej, spotkaniach grupowych czy wyjazdach integracyjnych. Wsparciem obejmujemy jednocześnie około 60 osób z czego 10 przebywa w prowadzonych przez nas mieszkaniach wspomaganych, w których mogą zamieszkać po wyjściu z placówki, zanim otrzymają lokal od miasta lub będą w stanie wynająć coś samodzielnie.
Prowadzone przez nas warsztaty rozwojowe mają na celu poszerzanie wiedzy (m.in. nawigowanie po NFZ, korzystanie z wsparcia OPS i WCPR, prawa pracownika, administracja, zarządzanie finansami) oraz rozwój kompetencji społecznych, takich jak m.in. komunikacja, asertywność, inicjatywa, wyrażanie emocji czy dbanie o relacje.
Dzięki naszej współpracy z biznesem oraz naszym darczyńcom indywidualnym możemy również wspierać młodzież poprzez dofinansowanie kursów zawodowych oraz niezbędnego sprzętu, kursów prawa jazdy, kursów językowych czy czesnego na studiach.
Przez ostatnie 8 lat blisko współpracowałyśmy z naszą grupą docelową tworząc programy, które odpowiadają na ich potrzeby. Pracujemy w duchu Porozumienia Bez Przemocy, sięgając po wiele różnych metod rozwojowych. Lubimy łączyć podejścia i nieustannie poznawać nowe sposoby pracy. Nasza kadra doświadczonych psycholożek i specjalistów nieustannie doszkala się z nowych metod pracy, kształci się u inspirujących trenerów i terapeutów i zawsze znajduje czas na superwizje zespołowe.
Jeśli chcielibyście się dowiedzieć o nas więcej, poznać działania fundacji i nasz cudowny zespół zapraszamy do nas na kawę na Wolską.
Nasz zespół tworzą i współpracują z nami:
Anna Ejme
Prezeska Fundacji
psycholożka, trenerka i wielka fanka metod performatywnych w rozwoju osobistym – prowadząc warsztaty, superwizje czy inne działania rozwojowe, z radością sięga do psychodramy, improwizacji, dramy brytyjskiej, teatru forum i teatru playback. Współtworzy z całym zespołem Fundację Atalaya – organizację opartą na zaufaniu, osobistym zaangażowaniu i wolności.
Marzena Stopa
Wiceprezeska Fundacji
psycholożka, trenerka, koordynatorka projektów, specjalistka ds. usamodzielnienia młodzieży. Ukończyła psychologię na SWPS oraz Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty z zakresu umiejętności społecznych, m.in. asertywności, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W szczególności interesuje ją praca z młodzieżą, a także projekty coachingowe dla dorosłych.
Anna Brymora
Członkini zarządu
psycholożka i seksuolożka, koordynatorka projektów młodzieżowych, nauczycielka, edukatorka seksualna. Ukończyła psychologię na UW i seksuologię kliniczną w SWPS. W ciągłym poszukiwaniu sposobów do przedzierania się przez tabu wokół seksualności i budowania przestrzeni do otwartej komunikacji o relacjach, potrzebach, preferencjach.
Beata Szostakowska
dyplomowany coach i pasjonatka pomagania. W pracy i życiu ważne są dla niej szczerość, szacunek i zaangażowanie. Wiedza i doświadczenia zdobyte podczas pracy w dziale HR w korporacji, wolontariatów w organizacjach pozarządowych oraz wychowywania trójki dzieci są kapitałem, z którego czerpie i którym chętnie się dzieli. Mistrzyni organizacji i optymalizacji, dbająca o detale i wysoką jakość.
Nina Kilińska-Chłystek
psycholożka, pedagożka, trenerka umiejętności psychospołecznych (po szkole INTRA). Zafascynowana relacjami międzyludzkimi i pracą z różnymi grupami. Pracuje z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami, opiekunami. Rozwija umiejętności komunikacyjne oparte na wzajemnym szacunku i empatii. Ukończyła szkolenie z zakresu metody Kids’ Skills – Damy Radę! oraz I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Zakochana w naszym Bałtyku i pustych plażach, a od niedawna również fanka wędrówek górskich.
Paulina Jędrzejewska
dyplomowany coach i pasjonatka pomagania. W pracy i życiu ważne są dla niej szczerość, szacunek i zaangażowanie. Wiedza i doświadczenia zdobyte podczas pracy w dziale HR w korporacji, wolontariatów w organizacjach pozarządowych oraz wychowywania trójki dzieci są kapitałem, z którego czerpie i którym chętnie się dzieli. Mistrzyni organizacji i optymalizacji, dbająca o detale i wysoką jakość.
Mia Luba
Niebawem magistra psychologii, zaangażowana od lat w działania skupiające się na integracji społecznej osób zagrożonych wykluczeniem oraz na rozwoju. Lubi wykorzystywać wrażliwość na drugiego człowieka, dobrą organizację oraz umiejętności językowe w pracy. Pasjonatka śpiewania pieśni tradycyjnych wspólnie z ludźmi i spędzania czasu w naturze.