Nasza misja

Fundacja Atalaya, przy której działa CUMA, powstała pod koniec 2014 roku. Naszą misją jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do realizacji potrzeb rozwojowych młodzieży – przede wszystkim pozostającej w pieczy zastępczej lub ją opuszczającej.

Co i jak robimy?

Działania Fundacji Atalaya mają na celu wsparcie młodej osoby z doświadczeniem pobytu w pieczy zastępczej (domu dziecka czy rodziny zastępczej) w wejściu w samodzielną dorosłość. Pracujemy głównie z młodzieżą w wieku 15-25 lat tworząc z nią indywidualne plany rozwoju i wspierając w realizowaniu postawionych celów edukacyjnych, zawodowych czy relacyjnych. Powołane Centrum Usamodzielnienia Młodzieży Atalaya (CUMA) jest odpowiedzią na potrzebę młodzieży nawiązania stabilnej, określonej w czasie relacji (“zacumowanie”), służącej zbudowaniu zasobów do podjęcia samodzielnego i niezależnego dorosłego życia (“wypłynięcie na szerokie wody”).

W każdym tygodniu fundację odwiedza cudowna grupa młodych osób chętnych do uczestniczenia w warsztatach, korepetycjach, konsultacjach, terapii indywidualnej, spotkaniach grupowych czy wyjazdach integracyjnych. Wsparciem obejmujemy jednocześnie około 50 osób z czego 8 przebywa w prowadzonych przez nas mieszkaniach wspomaganych, w których może zamieszkać po wyjściu z placówki, zanim otrzyma lokal od miasta lub będzie w stanie wynająć coś samodzielnie.

Prowadzone przez nas warsztaty rozwojowe mają na celu poszerzanie wiedzy (m.in. nawigowanie po NFZ, korzystanie z wsparcia OPS i WCPR, prawa pracownika, administracja, zarządzanie finansami) oraz rozwój kompetencji społecznych, takich jak m.in. komunikacja, asertywność, inicjatywa, wyrażanie emocji czy dbanie o relacje.

Dzięki naszej współpracy z biznesem oraz naszym darczyńcom indywidualnym możemy również wspierać młodzież poprzez dofinansowanie kursów zawodowych oraz niezbędnego sprzętu, kursów prawa jazdy, kursów językowych czy czesnego na studiach. 

Przez ostatnie 10 lat blisko współpracowałyśmy z naszą grupą docelową tworząc programy, które odpowiadają na jej potrzeby. Pracujemy w duchu Porozumienia Bez Przemocy, sięgając po wiele różnych metod rozwojowych. Lubimy łączyć podejścia i nieustannie poznawać nowe sposoby pracy. Nasza kadra doświadczonych psycholożek i specjalistów nieustannie doszkala się z nowych metod pracy, kształci u inspirujących trenerów i terapeutów i zawsze znajduje czas na superwizje zespołowe i indywidualne. 

Jeśli chcielibyście się dowiedzieć o nas więcej, poznać działania fundacji i nasz cudowny zespół zapraszamy do nas na kawę na Wolską.

Nasz zespół tworzą i współpracują z nami:

Anna Ejme

Anna Ejme

Prezeska Fundacji

psycholożka, trenerka, psychodramatystka i wielka fanka metod performatywnych w rozwoju osobistym – prowadząc warsztaty, superwizje czy inne działania rozwojowe, z radością sięga nie tylko do psychodramy, ale również improwizacji, dramy brytyjskiej, teatru forum, czy teatru playback. Współtworzy z całym zespołem Fundację Atalaya – organizację opartą na zaufaniu, osobistym zaangażowaniu i wolności.

Marzena Stopa

Marzena Stopa

Wiceprezeska Fundacji

psycholożka, trenerka, koordynatorka projektów, specjalistka ds. usamodzielnienia młodzieży. Ukończyła psychologię na SWPS oraz Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty z zakresu umiejętności społecznych, m.in. asertywności, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W szczególności interesuje ją praca z młodzieżą. Mistrzyni remontów – tych dosłownych i tych metaforycznych, zmieniających życie.

Anna Brymora

Anna Brymora

Członkini zarządu

psycholożka i seksuolożka, nauczycielka, trenerka i edukatorka seksualna, specjalistka ds. usamodzielnienia. Ukończyła psychologię na UW i seksuologię kliniczną w SWPS. W ciągłym poszukiwaniu sposobów do przedzierania się przez tabu wokół seksualności i budowania przestrzeni do otwartej komunikacji o relacjach, potrzebach, preferencjach. 

Beata Szostakowska

Dyplomowany coach i pasjonatka pomagania. W pracy i życiu ważne są dla niej szczerość, szacunek i zaangażowanie. Wiedza i doświadczenia zdobyte podczas pracy w dziale HR w korporacji, wolontariatów w organizacjach pozarządowych oraz wychowywania czwórki dzieci są kapitałem, z którego czerpie i którym chętnie się dzieli. Mistrzyni organizacji i optymalizacji, dbająca o detale i wysoką jakość.

Nina Kilińska-Chłystek

Nina Kilińska-Chłystek

psycholożka, pedagożka, trenerka umiejętności psychospołecznych, w trakcie Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży. Zafascynowana relacjami międzyludzkimi i pracą z różnymi grupami. Pracuje z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami, opiekunami. Rozwija umiejętności komunikacyjne oparte na wzajemnym szacunku i empatii. Ukończyła szkolenie z zakresu metody Kids’ Skills – Damy Radę! oraz I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Zakochana w naszym Bałtyku i pustych plażach, a od niedawna również fanka wędrówek górskich.

Sylwia Barbachowska

Sylwia Barbachowska

Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, trenerka umiejętności psychospołecznych. W Fundacji Atalaya towarzyszy młodzieży i młodym dorosłym w procesie usamodzielniania, udzielając indywidualnego wsparcia i facylitując działania grupowe. Zaciekawia ją świat drugiego człowieka, a jego potencjał do rozwoju nie przestaje jej fascynować. Najbliższe jest jej podejście humanistyczne, oparte na zaufaniu, uważności i otwartości. Odpoczynek znajduje blisko natury, w ruchu lub korzystając z różnych form kultury.

Mia Luba

Mia Luba

Niebawem magistra psychologii, zaangażowana od lat w działania skupiające się na integracji społecznej osób zagrożonych wykluczeniem oraz na rozwoju. Lubi wykorzystywać wrażliwość na drugiego człowieka, dobrą organizację oraz umiejętności językowe w pracy. Pasjonatka śpiewania pieśni tradycyjnych wspólnie z ludźmi i spędzania czasu w naturze. Serce i mózg międzynarodowych projektów młodzieżowych.

 

Paula Wilkowicz de Arruda

Paula Wilkowicz de Arruda

Arteterapeutka, studentka IV. roku psychologii, posiada doświadczenie jako pedagog uliczny. Inspiracje do rozwoju osobistego czerpie ze sztuki oraz holistycznego podejścia do człowieka. Chętnie łączy wsparcie w rozwoju z kreatywnością, dlatego sięga po narzędzia psychodramowe oraz pracę z ciałem (Dance Movement Therapy). Stale eksploruje wpływ kontaktu z ciałem na znajomość potrzeb i wzrost autentyczności. Zafascynowana również psychotraumatologią i wykorzystaniem Somatic Experiencing w pracy z traumą.

Przejdź do treści